2015. december 13., vasárnap

Csokis szarvaspörkölt

Tényleg csoki van a pörköltben??? - a nagy húsfaló gyerek a családban eléggé szkeptikusan állt a dologhoz, de aztán kóstolás után azt mondta, ehető, sőt, nem is is csokiízű. Egyébként az, csak nyilván teljesen másképp, mint amikor magában eszi az ember a csokit.
A szarvas és a fekete csokoládé párosát egyébként Áginál ismertem meg egy vacsorán, amelynek a témája a csoki volt - és azóta se tudtam elfelejteni. Volt egy bökkenő: akkoriban még nem főztem húst. Az evéssel nem volt gondom, ha valaki más megcsinálta, de képtelen voltam elkészíteni, hozzányúlni, egyáltalán kiválasztani a boltban az alapanyagot. Az utóbbi két évben lassan ehhez is hozzáedződtem - ha már van egy kifejezett húsimádó gyerekem, legalább egye azt, amiről tudjuk, hogy jó minőség. Így aztán a sokadik sikeres vörösboros marhapörkölt meg burgundi marharagu után bele mertem vágni a szarvaspörköltbe is.


Egyébként teljesen ugyanúgy készül, mint a marha, csak a főzési időt kell picit növelni. Kis kockákra vágtam a fél kilónyi szarvashúst valamint egy fej nagyobb vöröshagymát. A hagymát megpároltam olajon, hozzáadtam a húst, amit nagy lángon minden oldalról végigpirítottam. Ekkor adtam hozzá a pirospaprikát, tovább kavargattam röviden, majd felöntöttem annyi vörösborral, ami ellepte. Tettem bele 6-7 borókabogyót, néhány szem borsot, kevés sót. Ezután kis-közepes lángon főztem összesen három és fél óráig, mindig újra és újra vízzel felöntve a húst, ahogyan párolgott. Pár perccel a főzési idő vége előtt pedig 20 gramm 86%-os csokit törtem a szószba, felolvasztottam, valamint egy kis mandarin levét is belefacsartam. Még főtt kb. öt percig, ezalatt készítettem kuszkuszt hozzá. Fantasztikus lett a szaftja, nem konkrétan csokis, de az illata érezhető és azért van egy plusz, amit a csoki ad az ízhez. Most csak egy szimpla pénteki vacsorára főztem, hogy jól átmelegítsen minket ebben a hidegben, de tulajdonképpen akár karácsonyra is megállná a helyét. Ti már tudjátok, mit főztök az ünnepekre?

5 megjegyzés:

  1. Ha nem te mondod, nem hiszem e, hogy ez tényleg finom....

    VálaszTörlés
  2. Bevallom, amikor elkezdett olvadni a csoki és erőteljes forrócsoki illata lett az egésznek, akkor én is elbizonytalanodtam, hogy jó döntés volt-e. De végül elvegyült az íz és az illat is.

    VálaszTörlés
  3. Hű, de izgalmas, ezt megjegyzem! Egyszer csináltam kakaóval sült karfiolt, de az csak nekem ízlett...néha azért elkövetek ilyen kísérleteket a gyanútlan családom ellen :-D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt a receptet én is megcsináltam, és nálunk is csak nekem ízlett! :-D

      Törlés
    2. A kakaós karfiol tényleg nagyon extrémnek hangzik így elsőre. Még ízlelgetem a gondolatot. Porkakaó van rászórva, vagy hogy kell elképzelni?

      Törlés