2013. március 10., vasárnap

Tormaszószos tészta

Milyen íze van a tavasznak? Szerintem torma. A húsvéti reggeli: frissen sült kalács egy szelet sonkával és tormával - nekem ez az íz jut eszembe először a tavaszról. Idén kicsit megsiettettem az időt - bár ennek az oka inkább prózai, hűtőtakarítás közben találtam ugyanis egy megkezdett üveg reszelt tormát.

Két kápiapaprikát csíkokra vágtam és kb 40 centi póréhagymát felkarikáztam. Kevés vajon serpenyőben fedő alatt megpuhítottam a zöldségeket. Sóztam, borsoztam, rákanalaztam kb 4 kiskanál reszelt tormát (ha friss torma lett volna otthon, abból kevesebb is elég lett volna) és 3 evőkanál tejszínt. Még egy-két percig kevergettem a tűzön az egészet együtt, aztán félretettem. Száraz serpenyőben szalonnakockákat pirítottam, közben egy illatos alpesi sajtból is reszeltem egy keveset.
A kész ragut főtt spiráltésztával kevertem össze, megszórtam a sajttal és a zsalonnakockákkal. Friss tavaszi ízek és most, hogy jobban megnézem még a színek is nagyon hazafias-márciusiak. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése