2013. január 4., péntek

Téli paprikasaláta

Tisztában vagyok vele, hogy a paprika sosem lesz tipikus téli étel, de ha már megveszem januárban, mert színes zöldségre vágyom, akkor legalább legyen meleg. Így két-három színes pritaminpaprikát feldarabolok (Sosem a zöldet, mert a zöld még nincs megérve! Az inkább áll még otthon két-három napot a konyhapulton, amíg eldönti, milyen színű igazából.), és kis olajon, serpenyőben fonnyadni hagyom. Most volt otthon laskagomba, így azt is tettem hozzá, ha nincs, kihagyható. Megsózom picit és meglocsolom balzsamecettel (2 ek, vagy ízlés szerint), majd lefedem, hogy puhuljon.
Eközben feldarabolok kb 10-12 deka fetasajtot - ha csak 8 van otthon, akkor annyit, nem kell túlkomplikálni a dolgokat. Amikor a paprika megpuhult-megsült, leveszem a fedőt, a serpenyőbe öntöm a fetát és kicsit kavargatom, amíg olvadni kezd a sajt. Két ek darabolt friss snidlinggel az igazi, de mert most csak szárított volt otthon, azzal is beértem. Ez az adag két személyre elegendő köret hús mellé, főételként egyszemélyes adag.

2 megjegyzés:

  1. Akkor ma ez lesz, köszi a tippet...a szeretett zöldségektől ilyenkor fázom én is;-)

    VálaszTörlés
  2. hehe, vmi nagyon hasonlót csináltam én is ma (sárga, piros paprika, feta, pikáns paradicsom szósz, etc..), bár került bele szója is (hús helyett) és spenótos nokedlivel kutyultam össze.. főételnek ettük a fr.hagymaleves után pár órával, vagyis 2 részletben volt az ebéd... emez estebéd mondjuk úgy :D

    VálaszTörlés