2015. március 17., kedd

Meleg reggelik: körteleves forrón

Mostanában volt egy kis kásakrízisem - a bevált receptemet túl sokszor ettem változtatás nélkül, végül már rá sem tudtam gondolni. Egy pár hétig visszatértem a klasszikus kenyér-lekvár reggelikhez, ami nem tett jót, úgyhogy váltottam a sült tojásos reggelikre. Ez már finom volt, csak a heti 14 tojás talán mégis kicsit túlzás, muszáj volt kitalálni valamit.

A körteleveshez egy nagyméretű körtét felkockáztam héjjal együtt, a magházat eltávolítottam. 1 dl vízzel feltettem főni fedő alatt. Amikor a körte már teljesen megpuhult, de még volt rajta főzővíz is, megszórtam bőven fahéjjal, öntöttem rá kb 3 evőkanálnyi folyékony cukrozatlan tejszínt, majd tálaláskor megszórtam két evőkanálnyi mandulával. Ez egy egyszemélyes adag, van némi leve is, viszont a körte igazán el is telít egész délelőttre, a forró lé és a fahéj jól átmelegít. Most, hogy erre rájöttem, lehet, hogy nem is várom annyira az epret.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése