2014. október 9., csütörtök

Háromhagymás sütőtökleves

Két szempontból is kísérlet volt az a mostani tökleves. Először is stájer tökből készült, aminek a héja sötétzöld, a belseje pedig színre-ízre- illatra-állagra is a sárgadinnyére hasonlít. Bevallom, ez eléggé elbizonytalanított. A másik újítás pedig, hogy ezúttal nem krumplival kevertem a tököt, hanem hagymafélékkel.
Egy fél focilabdányi megtisztított stájer tököt felkockáztam. Megtisztítottam és felkarikáztam egy nagyobb fej gyöngyhagymát, két kövér gerezd fokhagymát és egy zöldhagymát. Kevés olajon megpirítottam a hagymákat, majd a fazékba tettem a tököt is. Ráöntöttem fél liter húsleves alaplét és addig főztem közepes lángon, amíg a tök nagyon puha lett. Ekkor utánsóztam, borsoztam, turmixoltam, majd pirított mandulával és napraforgómaggal tálaltam. A képen a barna csík tökmagolaj, ez is jót tesz a levesnek, ha éppen van otthon.
A kísérlet eredménye, hogy a krumpli valóban kihagyható kellék a töklevesből. A stájer tök nem lesz a kedvencem, mert szerintem lényegesen édesebb fajta, mint a "butternut" és a hokkaidó, ennek megfelelően jobban kell sózni. Ezzel az erősebb fűszerezéssel viszont finom és könnyű leves lett, ideális meleg vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése