2014. július 11., péntek

Változatok mediterrán kenyérsalátára: a vega verzió

A kenyérsaláta két okból is nagyon hálás étel: egyrészt köret készítése nélkül is komplett, jóllakató étel, másrészt a kenyér felszívja a finom salátaöntetet, ami máskor csak úgy a salátástál alján maradna. Nálunk történetesen volt otthon ipari mennyiségű kétszersült betegség esetére, de mint kiderült, a betegek nem szeretik, úgyhogy kerestem nekik másik életcélt - mármint nem a betegeknek, hanem a kétszersültnek.


A vegetariánus változat így készül (a mennyiségek egy személyre értendők, amennyiben főételnek készítjük a salátát): fél salátacukkinit felkockáztam, nyolc koktélparadicsomot elfeleztem (vagy hasonló mennyiségű másféle paradicsom is tökéletesen megfelelne), két gerezd fokhagymát apróra vágtam és az egészet olívaolajon puhítottam addig, amíg a cukkini al dente lett. Ekkor borsoztam, rákockáztam 10 deka juhfetát (Spar Bio-Fetat vagy ahhoz hasonló állagú, tehát nem túl zsíros, feldarabolható fajtát), párszor még megkevertem, hogy a feta a paradicsom levével elegyedve megolvadjon, majd levettem a tűzhelyről és beletördeltem két szelet kétszersültet. Ha lett volna otthon friss metélőhagyma, azzal még lehetett volna fokozni, de anélkül is remek lett. Fontos, hogy a kenyér- illetve kétszersült kockák közvetlenül tálalás előtt kerüljenek a salátába, így lesz még ropogós, de már kellően szaftos az állaguk. A húsevők pedig legyenek résen, holnap jövök a húsos változattal.

2 megjegyzés:

  1. Nálunk ez a kedvenc vacsora nyár elejétől őszig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, mintha tegnap már válaszoltam volna, de úgy tűnik blogger a salátával együtt azt is benyelte. Szóval nálam akkor lett kedvenc, amikor a korábbi száraz kenyér helyett kétszersültet tettem bele. Addig is oké volt, na de így mennyei! Éljenek az új felfedezések!

      Törlés