2013. december 10., kedd

Jóga után



Idén decemberben nem a karácsonyi hangulat kapott el, hanem egyből az év végi. Egyre gyakrabban kapom azon magam, hogy összesítek, visszatekintek, értékelek és tervezek. A tervek persze valószínűleg csak arra jók, hogy aztán valami egész más történjen, de ezért idén egyáltalán nem haragszom. Mert ott van például a jóga: nem terveztem, sőt, egész mást terveztem, aztán mégis úgy alakult, hogy ez lett a heti rendszeres mozgásformám. Ellentétben a futással ennél nem érvényes a kibúvó, hogy rossz az idő (túl meleg, túl hideg, esik, havazik) vagy hamar sötétedik. Bár már korábban is jógáztam időnként (főleg akkor, ha már anélkül nem tudtam volna megmozdulni a hátfájástól), de nem éreztem, hogy ez az a sport, amivel mi egymásnak teremtődtünk. Az elmúlt majdnem egy évben aztán kibontakozott a vonzalom :már előző nap örülök a nyújtásoknak és főleg az óra végi lazításnak, a kurzus napján pedig már reggel készülök arra a tényre, hogy délután négy után már nem ehetek. Jó esetben dobozban szállítható főtt ebéddel, rossz esetben csak lelkileg. Az ilyen rossz esetes napokon aztán megpróbálok jóga után még a szokásosnál is gyorsabban valami nem túl nehéz vacsorát varázsolni, például serpenyős gombát.

Egy adaghoz 3 fej csiperke és két tenyérnyi laskagombát, egy gerezd fokhagymát, 5-6 vastag karika cukkinit és egy fél kápiapaprikát felszeletelek. Olívaolajban kevergetve pirítom először a fokhagymát, aztán a paprikát, aztán a gombát, aztán a cukkinit téve a serpenyőbe - vigyázva, hogy még roppanós legyen a cukkini. A végén az egészet sózom, borsozom, egy kiskanál dijoni mustárral összekeverem és sok petrezselyemmel meghintem. Étvágytól függően kenyérrel vagy anélkül is finom, s pár szelet hegyi sajt sem árt meg neki, ha épp van otthon. Nagyjából 10 perc alatt elkészül.

2 megjegyzés:

  1. Uhh, de guszta, odavagyok az ilyen zöldséges kajákért.

    VálaszTörlés
  2. Kösz, igen, én is simán eléldegélnék csupa ilyesmin hónapokig. A család sajnos nem osztja a lelkesedésemet, így a szerda esti jóga remek alkalom, hogy csak magam miatt is megfőzzem.

    VálaszTörlés