2012. szeptember 5., szerda

Struktúrmintás horgolt sál


A tudományban az a szokás, hogy az ember a kudarcait is publikálja, ezzel sok fölösleges munkaórát és pénzt spórolva más kutatóknak. Miért ne tehetnék ugyanezt a fonalazók is? - gondoltam és ráklikkeltem az Új bejegyzés gombra.

Az alábbi teljesen hagyományos sál mintája egy Lena Spezial Stricken von Basics bis Extravagant füzetből - pontosabban annak címlapjáról van. (Ebből már meghorgoltam egyébként ezt a körkardigánt.)

A molyinvázió kellős közepén vettem észre, hogy van még két gombolyag tengerészkék Lana Grossa gyapjúm, amit fogalmam sincs, mi célból vásároltam, és mivel még nem találták meg a molyok, gyorsan fel kellett használni. A mennyiség determinálta, hogy sál legyen belőle és ez a csipkeminta annyira jól nézett ki az újságban, hogy rögtön neki is álltam az előírás szerinti 5-ös tűvel. Blokkolás előtt tényleg olyan szép, tömör volt, mint az újságban, azaz egy leheletnyivel tömörebb. Sebaj, majd a blokkolás szépen kihozza a lukakat, ahol kell - gondoltam magamban. Az eredmény az lett, hogy igen, lettek lukak, de hatalmasak. Ha nem tudnám, hogy mi lett volna az ideális állapot, akkor persze tetszene, mert tényleg szép. Csak nem téli, beburkolózós sál, inkább csak olyan őszi, rádobós.

Hogy mi a tanulság? Tiszta gyapjúból ezután csak kendőt horgolok, annál nem gond, ha megnyúlik és kinyílnak a lyukak. Már az alpaka tunikánál is gond volt a nyúlás mértékével. Lehet, hogy ha be akarom saccolni a ruhadarab végső méretét, akkor vissza kell állnom a természetes-műszálas keverékfonalakra? Vagy hogy szokták ezt csinálni a nagyok?

3 megjegyzés:

  1. Nem lehet, hogy a fonalat kézbe kaparintva nyomban nekiálltál horgolni? És kihagytad a próbahorgolást? Mert a gyapjak között van, ami rettentően megnyúlik blokkolás után.... mondjuk egy pulcsinál ez hajhullató élmény, ha megspóroltuk a próbát. :O :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, nem is tudom, bevallhatom-e. Még soha életemben nem csináltam próbahorgolást, legalábbis nem úgy, hogy blokkoltam is. Ha, akkor legfeljebb azért, hogy a mintát tudom-e és tetszik-e. Kérlek, ne mondd, hogy enélkül nincs esélyem, annyira türelmetlen típus vagyok :)

      Törlés