2014. április 14., hétfő

Mascarpone tortakrém






A hétvégi szülinapi zsúr végül lezajlott, ráadásul várakozáson felül jól sikerült és ebben a remek játékokon kívül minden bizonnyal része volt a könnyű és finom tortának is.
Rendelkezem annyi önkritikával, hogy kulcshelyzetben nem kísérletezem teljesen sk tortával, hiszen amennyire magabiztos vagyok főzésben, annyira bizonytalanul mozgom a sütik és torták világában. Nekem már sima kevert tésztát is sikerült elrontani. Így aztán biztosra mentem, kész tortaalaphoz csak a krémet készítettem saját kezűleg. Az adagot nem találtam el, de szerencsére többet készítettem a szükségesnél, a maradék pedig nem fog ki rajtunk. A következő recept tehát két tortára elegendő mennyiség vagy egy tortához, ha több tortalapot akar megkenni az ember.

600 gramm mascarpone-t habosra kevertem 100 gramm porcukorral, majd még tovább 200 gramm tejszínnel. Az így kapott krémet lehet színezni ételfestékkel vagy kicsit kevésbé hatékonyan, de egészségesebben meggybefőtt levével. Kb. 20-25 teáskanál befőttlé pasztellrózsaszínné színezi a krémet és picit folyósabbá is teszi. Így még szépen megáll a tortán, de több lét már nem bírt volna el szerintem. A krémmel megkentem a tortalapot kb. 1-1,5 cm vastagon, és az évszakhoz illően színes cukortojásokkal díszítettem.

A fenti krém egyébként más kontextusban is sikert aratott már. Fahéjjal párolt almát és a mascarponekrémet pohárban egymásra rétegezhetjük és megszórhatjuk reszelt csokival, s máris sokkal franciásabbnak tűnik ez az egyszerű kis krém. Mondjuk aki fogyókúrázik, az kerülje nagy ívben vagy függessze fel a diétáját - ha engem kérdeztek, inkább az utóbbit javaslom.

2 megjegyzés: