2014. június 25., szerda

Grillezett édeskömény





Az ötlet, hogy szülinapomra grillszakácskönyvet kapjak, tulajdonképpen jogos, én ugyanis evés helyett is szívesen nézegetek jó ételfotókat, olvasgatom hozzájuk a leírást. Fél óra alatt így tulajdonképpen jól is lakok anélkül, hogy ténylegesen megfőznék bármit. Az mondjuk egy kicsit zavaró tényező, hogy nálunk a kertben meg van tiltva a grillezés, szóval esélyem sincs a receptek kipróbálására normál grillezővel, lázasan várva, hogy a faszén parázs pont tökéletes legyen.
Azért nem hagyom magam, van a sütőmben grillfunkció, sőt, ahogy a múlt héten a használati utasítás olvasása közben rájöttem, a szerkentyű sokkal több mindenre alkalmas, mint amit valaha sütőtől elvártam volna, tehát ha már grillez is meg itt ez az új szakácskönyv, akkor ki kellett gyorsan próbálnom.

A szokásos kolbász és haloumi mellé készítettem egy újdonságot, a grillezett édesköményt. Egyszerű, viszont remek köret - így készül: A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Két személyre egy nagy édesköményt vettem. Felnegyedeltem, kivágtam az alsó közepét ék alakban, és sós vízben egy nagy gerezd fokhagymával majdnem puhára főztem a gumót. A főzővízben szétesett kicsit a sok réteg, de ez nem baj.
Alufóliából hajtogattam egy kis peremes tepsiféleséget, ebbe tettem a szűrőkanállal kihalászott édesköményt szép egyenletesen elosztva. Egy kiskanál vajat elosztottam rajta, hogy ráolvadjon mindenütt, sóztam-borsoztam, majd parmezánforgácsokat szórtam a zöldség tetejére. A többi grilleznivaló mellé tettem a grilltálcára és a sütő grillezőfunkcióján addig sütöttem, amíg ilyen szép barnás nem lett a teteje, kábé 20 percig. Ennyi az egész, nem boszorkányság, viszont kiváló a haloumihoz.

1 megjegyzés:

  1. Hű, nyami! Imádom az édesköményt, de grillezni még nem grilleztem. A szakácskönyv nézegetéstől én éhes leszek.

    VálaszTörlés