2013. május 26., vasárnap

Cukkini pecorinoval





Múlt héten kaptam egy raklapnyi cukkinit. Na jó, csak 4 darabot, de mivel a családban csak én szeretem ezt a zöldséget, a hatás kábé az, mintha raklapnyi lenne. Mindenféléket kitalálok, csak hogy ne kelljen rántott cukkinit meg cukkinipogácsákat csinálnom. Az ötperces variáció így készül:
1 gerezd fokhagymát olajon megdínsztelek, fél cukkinit kockára vágva rádobok és kevergetem pár percig. Aztán egy felvert tojást ráöntök a zöldségre, sózom, borsozom és addig sütöm, amíg meg nem szilárdul a tojás. ezalatt lereszelek ízlés szerinti mennyiségű zamatos sajtot, ami épp most érlelt, kemény kecskesajt volt. Tányérra csusszantom a tojásos cukkinit, megszórom a sajttal, várok picit, amíg ráolvad, s már kész is.
Van ennél bonyolultabb recept is, meg még két és fél cukkini a hűtőben, úgyhogy ne lepődjetek meg, ha a következő három posztot a cukkininak szentelem.

3 megjegyzés:

  1. éljen a cukkini, ha zsenge, bármennyi jöhet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van esetleg tuti recepted, ami húsmentes, nem bő olajban kell sütni és finom? Kösz előre is!

      Törlés
    2. nemrég írt NH-né is blogjában, h Bogit milyen cukkinivel várta... tlaán tepsiben sült kecskesajttal(?) töltött cukkini volt?.. (p.s. sajna én is utálom a cukkini ízét, de tököt legalább szeretem :D)

      Törlés