2010. május 18., kedd

nemezszappan

Tombol itt a szél, kinn hideg van, a játszótérnek a létét is elfelejtem lassan - a gyerekek meg be vannak sózva, ahogy mindig. Így aztán kitaláltam egy kétszeresen hasznos elfoglaltságot: eléjük tettem egy kupac mindenszínű gyapjút, szétdaraboltam két növényi szappant, és elkezdtük csoportosan simítgatni a gyapjúrétegeket a szappanokra. Ők persze hamar átváltottak labdaprojektre, de sebaj, így is elkészült három nemezszappan, az elfuserált próbálkozások pedig utómunkálatokat követően zseniális horgolt-nemez ékszer alapanyagokká léptek elő - ez utóbbi egyelőre meglepetés.

A szappanokat mindenféle apropóból el fogjuk ajándékozni - szóval eltöltöttünk egy estét krach nélkül és még értelmes végeredménye is van, éljen! Némi segítséggel Kétévesünk is elboldogult a feladattal. Hála Violininek, aki megtanított a nemezszappan készítésére.

És ha már amúgy is vizezünk és szét van ázva a kezünk, akkor felraktam 20 deka gyapjút eperszörpben színeződni. Reménykedem, hogy a korábbi rondaszürke elrontott festésem vállalható pirosas végeredményt mutat majd.

8 megjegyzés:

  1. Festés kész, fantasztikus korallszínű lett.

    VálaszTörlés
  2. mutass majd kepet!!
    a szappanok szepek, nekem lejott a gyapju mindrol;-)

    VálaszTörlés
  3. a nemezszappan nalunk is slager, pedig nincs is gyerek :) szepek lettek!

    VálaszTörlés
  4. Hadd legyek buta.
    Mire jó a nemezszappan, azon túl, hogy szép?

    VálaszTörlés
  5. Amikor szappanozol vele, van egy enyhe dörzshatása. Talán ez a legfőbb. Ami meg vicces, hogy a szappanozás közben is nemezelődik a gyapjú, és a végén lesz egy kis nemezgolyód. Amúgy mindezek elhanyagolhatók ahhoz képest, hogy vagyon vicces elkészíteni :)

    Kicsoda, nekem nem jött le, sőt, amit először csináltam, azon túl vastag lett a gyapjúréteg és alig lehet elővarázsolni a szappanhabot. De szerintem ezek a mostaniak már eléggé el vannak találva. Azt viszont továbbra se tudom, hogy miért sikerült három, aztán a negyedikről miért lógnak gyapjúdarabok. De sebaj, majd sokat gyakorolok :D

    Oké, amint hozzájutok, fényképezem a gyapjút. Aztán majd amint hozzájutunk, megmutatnád még egyszer a kendőkötést? Csak az a legegyszerűbbet. Úgy szeretnék egy korall kendőt!

    VálaszTörlés
  6. Ó, köszönöm, ezek szerint ez nemcsak dísztárgy, hanem használati is. Ki fogjuk próbálni!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépen össze vannak simogatva :-)
    Eperszörpöt erre pazarolni ???? Remélem romlott volt...

    VálaszTörlés
  8. Ne aggódj, csak Bolero italporból volt, életében nem látott epret :)

    VálaszTörlés