2014. október 24., péntek

Mákom volt

Vannak elronthatatlan receptek, a mogyorós keksz, amit már vagy 14 éve rendszeresen sütök telente, például egy ilyen elronthatatlan süti. 1 tojásfehérjéhez 6 deka őrölt mogyoró és 6 deka cukor kell, a fehérjét habbá verem, hozzáadom óvatos keveréssel a cukrot és a mogyorót, majd kiskanállal sütőpapírral bélelt tepsibe teszem kupaconként a masszát. Ha van otthon köralakú ostya, akkor arra kanalazom, de vész esetén nélküle is működik. Sütés alacsony hőfokon (kb. 100fok) sokáig, leginkább szárításnak lehet nevezni. Egyszerre két tojásból szoktam sütni. A keksz nem szép, viszont finom és főleg gyorsan megvan, tökéletes spontán vendégeknek tea mellé kínálni vagy ha épp nincs otthon édesség és kedvünk sincs leugrani a boltba. 

Persze nem is én lennék, ha az elronthatatlan receptet nem sikerülne elrontanom, mégpedig úgy, hogy miután a megkezdett darált mogyoró elfogyott, felbontottam egy másikat, csak épp abban mák volt. Hogy az is volt ráírva? Na igen, olvasni is kellett volna, mielőtt beleborítottam a mákot a mogyoró tetejére. De ha már így alakult, gondoltam, megpróbálom, hátha valakinek a torkán így is lecsúszik. Persze volt fújolás meg nemszeretemamákotsikítás, de én elszánt maradtam. Végül készen egészen finom lett. Azt hiszem, ha több mák csúszott volna bele, akkor már túl tömény lett volna az íz, de így kb. fele-fele arányban még épp jó volt.
Kellemes hétvégét Nektek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése