2013. május 25., szombat

21/52: nyárünnep, bounty-keksz, stb.


Szerencsésen túléltük az évvégi akadályverseny első állomását, az iskolai nyárünnepet. Arra is rájöttem, miért szeretik annyira errefelé a nyárünnepet: mert az időjárásból senki nem jönne rá, hogy nyár van, de ha nyárünnepnek nevezik, akkor legalább tudatosítják magukban az emberek, hogy igen, vége a télnek.
És a jó hangulatot se bízták a véletlenre: meghívták Fufo-t, a bohócot


Az előadás után mindenki kipróbálhatta a különféle zsonglőrfelszereléseket, az egykerekű biciklit, egyensúlyozhatott az órisálabdán. Do itt például a zsonglőrbotot próbálgatta.

Kristóf a célbadobáshoz állt sorba nagyjából 236-szor, minek következtében úgy kétévnyi adag gumicukrot tömött magába, ez volt a nyeremény ugyanis.


És ma kivételesen olyan kép is készült, amin rajta vagyok, ugyanakkor mások személyiségi jogai nem sérülnek a különleges fotótechnikának köszönhetően (lesből ugorva támadás) - szóval íme! 

Aki pedig idáig kitartott, megérdemel egy sütireceptet. A bulira kókuszos-csokis kekszet sütöttem és nagyon fogom ezt szeretni, mert a recept kikeresése tovább tartott, mint a megsütése. Az egyik Segítsüti füzetből van, Családi tűzhely fügés-csokis kekszreceptjét alakítottam a lehetőségeinkhez, azaz ahhoz a tényhez, hogy nem volt otthon aszalt füge, volt viszont kókuszreszelék.
Egy nagy keverőtálba tettem 20 deka lisztet, 8 deka barnacukrot, 1 tojást, egy csipet sót, 10 deka puha vajat. Kézzel összegyúrtam, majd még belegyúrtam két púpozott evőkanál kókuszreszeléket és 5 deka csokicseppet (apró csokidarabok is megfeleltek volna, bár a feldarabolás megnövelte volna az elkészítés időtartamát 3 perccel.). Kézzel kis korongokat formáztam és sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem. Nem nőnek a kekszek, tehát lehet szorosabban egymás mellé pakolni. Kb. 20 darab lesz ebből az adagból, szóval nyugodtan lehet duplázni a hozzávalókat.
180 fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb 15-18 percig sütöttem, amíg az alja picit elkezdett barnulni, majd gyorsan elpakoltam az egészet fémdobozba, hogy maradjon még a bulira is.

3 megjegyzés:

  1. nem hangzik rosszul a recept! :) agyaltam is pár hete, h vmi kekszfélét/aprósütit kéne sütni- ez meg pont olyan 1xrű, hogy inspirál :)
    nyárünnepet az elmúlt 3 évben mi mindig júniusban "ültük" B.ovijában és mindig dög meleg volt.. most is jún.közepén lesz, így tán újra esélyes, h valóban nyarat ünnepeljük meg a közelgő ovi végét :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, fura, hogy ennyire korán volt. Talán rájöttek, hogy kábé minden program június utolsó két hetére van sűrítve és már mindenkinek elege van ebből? Az időjárást illetően legyen igazad, én már semmilyen reményt nem táplálok az elmúlt két és fél év tapasztalatai alapján. Igaz, nekem 28 fok alatt minden zimankónak számít és 33-nál kezdem élvezni az életet.

      Törlés
    2. hehe, én jól elvok a 25-28 fokkal (totál nem zimankó, mert azért ilyen időben csak nem kabátba/kardigánba kapaszkodva didergek), 30 fölött meg izzadok az orrom alatt is :D de szeretem a forróságot simán jó kis árnyékban jeges akármivel a kezemben :D váááárom!

      Törlés