2012. április 22., vasárnap

Szivárvány körmellény

 Elkészült a hímes tojás hangulatú mellény. A projekt tanulságai a következők:
Egy felnőtt minta alapján kezdtem a horgolást, s úgy képzeltem, vékonyabb tűvel és fonallal automatikusan a megfelelő méretet kapom. Persze ez erős hazárdjáték, de azért belevágtam. 122-es méretben szerettem volna horgolni - hozzáteszem, hogy csak a magasság 122-es, a bőség Do esetében mindig egy, néha két számmal is kisebb. A felnőtt méret leírásától végül eltértem, de nem nagyon, a horgolás logikája változatlan maradt. Viszont Catania fonalat és 3-as tűt használva a méret épp hogy csak jó lett. Ha valakinek normál testalkatú vagy kicsit kerekebb gyereke van, akkor egész biztos vastagabb fonal és nagyobb tű szükséges.

 Mivel ennyire passzos lett a fő rész, ujját már nem is mertem rá horgolni, nem fért volna alá egy lazább felső. Így csak kagylómintával körbehorgoltam a karöltőt és kardigán helyett mellény lett a végeredmény. (Ez még a képen nem látszik, csak tegnap este készítettem a kagylókat, a képet meg már reggel.) Elől egy gombbal fog záródni, egyelőre még keresem a megfelelőt - amint megvan, jön még egy fénykép erről is.

Addig is nézzétek a színeket - nem tudok betelni velük! Biztos, hogy a kétféle kék és a zöld kombinációjára vissza fogok még térni valahol, mondjuk egy sapkában.

Hasonló ingyenes mintát találtok a Ravelry-n is - itt. És hogy kardigánja is legyen a leányzónak, kinéztem ezt a mintát. A kérdés már csak az, mikor jutok hozzá a sok befejezésre váró projekt mellett.

Jövő héten lesz a fonalas blogok hete - tervezitek, hogy (legalább részben) bekapcsolódtok?

4 megjegyzés:

  1. Annyira szép! És milyen jól illik Do fekete hajához!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából nem fekete a haja, olyasmi, mint az enyém. De igen, tényleg jól illik hozzá ;) És köszi!

      Törlés
    2. Akkor helyesbítek, jól illik Do sötét hajához:)

      Törlés