2011. április 28., csütörtök

Nálatok van még a húsvéti sonkából?

Ha igen, és ma nagyon unjátok, akkor egy bevált villámreceptet ajánlok.
Mi penne tésztával ettük - maradék volt, szóval annyi, amennyi, de elég volt. Vajban megpároltam fél kiló feldarabolt zöldspárgát, a végén hozzátettem a felkockázott sonkát, picit összemelegítettem. Feél doboz tejszínt öntöttem rá és némi tárkonyos mustárt adtam hozzá. Sóval, borssal óvatosan bántam, mert így is remek az íze. A tésztához keverem a ragut, majd örömködve elfogyasztottuk. Kétség nem fér hozzá, itt a május hamarosan, itt a spárgaszezon! Jó étvágyat!

p.s.: Mennyibe kerül most otthon a spárga? Már elfogadható áron van? Itt majd egy hónapja kapható és nem akar lejjebb menni az ára, emiatt végül már nem kerülgettem tovább, féltem, hogy lemaradunk idén róla. (Pláne, hogy az orgona is elvirágzott már - fura egy év ez az idei, régen anyák napi meg ballagási virág volt...)

11 megjegyzés:

  1. Csak a múlt héten jelent meg, még nincs mindenütt (én is csak azért tudom, mert szerettem volna spárgatortát készíteni), ami volt, az ronda, és aranyárban van...

    VálaszTörlés
  2. Elvirágzott az orgona? Nálunk a kertben még bimbós a vége. A blogra feltett fotót hétfőn csináltam. Spárgát meg még nem is láttam, de most megyek, körülnézek. Dolce Vita blogján most jelent meg az első spárgás recept, pedig ő mindig nagyon korai. Ekkora lenne a különbség?
    A sonkás recept nekem is a fejemben van, fel is teszem, hátha kell valakinek
    egy sokszor próbált, meg egy évek óta kipróbálásra váró:-)

    VálaszTörlés
  3. Hú, de jó ötlet! :)

    Épp ma gondolkodtam rajta, hogyan is használjam föl....

    gondoltam beleteszem főzelékbe... vagy nokedlihez...

    de ez sokkal jobban hangzik! :)

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  4. Nahát, ez tényleg meglepő. Elvileg itt hidegebb van, mint Budapest környékén. De ha otthon tényleg most kezdődött a spárga, akkor simán lehet, hogy itt csak hamarabb kezdték el árusítani a melegháziakat, és még itt is lesz normális áron. De jó lenne!
    florentine: kíváncsi vagyok a receptre, ami spárga, az csak jó lehet :)

    VálaszTörlés
  5. Tényleg, a spárga minden formájában jó :)
    Van még sonka, már épp lefagyasztásban gondolkodtam, de így vétek lenne... akkor már csak spárgát kell szereznem... köszi

    VálaszTörlés
  6. Nyami hmmmmmmmmm.........Isteni lehetett.
    Gondolom tovább tartott leírni,mint nyomtalanul eltüntetni:))))))
    Fel írom a kis okosba,jövőre kipróbálom.
    Köszi!

    VálaszTörlés
  7. spárgapiaci illetve piacispárgakörképről nem tudok tudósítani, mert majd jövő szerdán megyek, de ballagás az nálunk ma van és ugye vasárnap anyáknapja. nos az oronabokraim bimbóban vannak és csak kezdődő virágzásban.úgyhogy minden stimmel:)) viszont lehet, hogy "régen" az általános iskolából hamarabb szabadultunk mint mostanában?

    VálaszTörlés
  8. ja a sonkával kapcsolatban: én lereszeltem, illetve picire vágtam. kifőztem egy adag spagettit összekevertem, tejföllel nyakonlötty kis só bors. majd sütőben átsütöttem.

    VálaszTörlés
  9. Mi hétvégén voltunk egy spárgaföldön, német cég termeszt az Alföldön fehér spárgát, már javában szállították ki, és azt mondták, most indult be. Nagyon fincsi volt, gyorsan vettünk is pár kilót.

    VálaszTörlés
  10. nem spárga, hanem sonkarecept járt a fejemben:-)

    spárgában minimalista vagyok, szerintem úgy a legjobb, ha kicsit meg van főzve, serpenyőben vajon átforgatva, sózva, borsozva és lágy tojásba tunkolva. esetleg vékonyra szelt sonkával tojás helyett. főztem levest belőle, tettem tésztára, de nekem ez ízlik a legjobban.

    VálaszTörlés
  11. Nálunk fél kg spárga 600 Ft, de bízom benne, hogy még barátságosabb áron is kapható lesz majd.
    A sonkamaradékból sonkagombócot szoktam csinálni, alapja normális zsemlegombóc, abba keverem a megpirított sonkát, majd miután megfőtt, tejföllel meglocsolva fogyasztják, akik ehetnek ilyesmit. :o(

    VálaszTörlés