2010. január 31., vasárnap

Elkapott a babasapka-láz

Hosszú szünet után ismét kedvem lett babakalapokat horgolni. Például itt van ez a visszafogott, minikarimás elbájoló hölgyeknek. Még elcsíphető a meskán.

Aztán ez a nagy kedvenc - csokibarna és épphogyrózsaszín Párizs szerelmeseinek. (Már gazdára talált.)

Aztán ez a vidám citrom-eper fagyit idéző sapka saját festésű tolnai gyapjúból. Még keresi szimpatizánsát.
Ez meg egy klasszikus svájci sapka fazonú. A színkombináció ismerős lehet, készítettem már ilyet unokahúgomnak és meskára is - rekodidő alatt (talán 15 perc) kelt el, én lepődtem meg a legjobban. :)
És az abszolút kedvenc színkombinációm: barna sötéttürkizzel. Legszívesebben magamnak horgoltam volna ebből, de csak újszülöttsapkányi fonalam volt, úgyhogy utángyárthatatlan, akinek tetszik, még most csapjon le rá :)

És ez még nem minden, csak most hirtelen ennyi fotót találtam meg.
Úgy tűnik, hogy a babafotós társaság egyre bővül, ami azért is jó, mert éjszakázás meg izgulás meg szoptatási nehézségek mellőzésével láthatok utánozhatatlan babaarcokat minden nap.

Az utolsó előtti mondattal kapcsolatban pedig a kérdés: ti hogy tartotok rendet a fényképeitek között? Mármint a számítógépen, úgy értem. Azt hiszem, ezzel kapcsolatban még sokat kell tanulnom :)

9 megjegyzés:

  1. Minden egyes nap, amikor fotózok, akkor létrehozok egy dátumos mappát (mára 100131), ami alapján kb. vissza tudom követni. Azon belül is szortírozok, név szerin, ékezet nélkül(sapka_baba_horgolt_piros). Így meg bele tudok keresni a gépen, hogy mire vagyok kíváncsi :)
    Remélem, segítettem!

    VálaszTörlés
  2. Minden hónapnak és fényképezőgépnek van egy mappája a Fénykép mappán belül, pl. 2010 01 Január FZ38 - Panasonic Lumix FZ38 és van még egy Fujifilm A900 is.

    Hó végén arhíválom egy ún. External Hard Disk-re, de előtte azokat a képeket, amikre még később szükségem lehet egy másik mappába húzom át: Pl. Saját fotók, Virágaim, Egyéb (ide kerül a horgolós, varrós fotó vagy útközben látott szép kemence, amilyet szeretnék). És vannak olyan mappáim, ahol barátoktól kapott családi fotókat, vagy az internetről mentett képeket őrzöm (Varrás, Horgolás), bár manapság inkább pdf-formában mentek teljes leírásokat. :o)

    És az egészhez a Picasa3-at használom képnézegetőnek - nagyon jó. Lehet vele egyszerűbb szerkesztéseket végezni (képkivágás, színegyensúly, kontraszt, retusálás) és blogra küldeni, webalbumba feltölteni, emailben elküldeni, úgy hogy az általam kívánt méretre kicsinyíti és nem tömi el a címzett postafiókját. :o)

    VálaszTörlés
  3. Nem tartok rendet. :o(((

    Az utolsó két sapka annyira tetszik, hogy bánom is, miért nincs még egy gyerekünk. Egy szép sapkáért mindent... Vagy én miért nem vagyok kislány... vagy miért nem áll jól nekem egy sapka sem...

    VálaszTörlés
  4. Amikor elkap a hév, akkor mappába rendezem őket és törölök, sokat törölök. Utoljára egy éve volt ilyen rendezés. Amúgy nagyon erősen ajánlott a kimentés, amit én sem teszek meg rendszeresen, mert bármikor felmondhatja a szolgálatot a számítógép, aztán meg csak súlyos 10 és 100 ezrekért lehet visszaszerezni a fotókat. Egy fotós ismerősöm járt így sok éves munkája veszett majdnem oda.

    VálaszTörlés
  5. Én évenként és témánként.

    A családi képeket én is eseményenként (vagyis dátum és esemény). A foldereket pedig vagy filmszalag vagy miniatür nézetre váltom. Viszont két géppel készülnek a képek és nagyon sokat fényképezünk, így már nem nevezem át külön-külön a képeket. Ha fontos neveket akarunk rögzíteni, akkor lefényképezzük a városnevet, falunevet, a nevezetesség helyi leírását.

    A kézimunkákat, ételeket viszont tematikusan tárolom, mert nem feltétlenül egy-egy nap készülnek el (így a képek sem), ha naponként szétdarabolnám, nem találnék meg semmit.

    Ha képet töltök le, akkor azokat is külön folderben tartom, és azon belül témánként: ruha, lakásdísz, ajándékötlet, és ezeket tovább is bontom: pulóver, sapka, sál...

    Évente archiválok.
    (Persze az idén a bloghoz készült összes decemberi kép felét sikerült kitörölnöm, mert nem ellenőriztem le a lemezeket... Bár a blogot szerencsére archiváltam. (A blog oldalakat a technikai kultúra végén - bár reménykedem, hogy nem lesz vége - majd kinyomtatom. :-P)

    VálaszTörlés
  6. fenykepugyben... na ott sehogy:-)

    A sapik nagyon ott vannak!! Barna, turkiz? pontosan ilyen kellene a szoknyamhoz:-)))

    VálaszTörlés
  7. Időnként, ha arra is jut idő, akkor törölve a feleslegeseket, máskor ömlesztve mennek CD-re. Nem prioritás - csak fényképek.

    Igaz, én privát képekről beszélek, nem vállalkozás képeiről.

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm a tippeket! Azt hiszem, az én módszerem leginkább Rózsaszín Pöttyéhez hasonlít, de már így is átláthatatlan a mennyiség miatt. Különösen jókat röhögök utólag az olyan képelnevezéseken, mint pl Doresznagyszulokkel
    Naív voltam az elején, hogy ez majd elég lesz a megkülönböztetéshez. :)
    Vsz a törlés eléggé nélkülözhetetlen. Na de mikor lesz rá időm?

    VálaszTörlés
  9. Mentsd le lemezekre inkább.
    Sosem lehet tudni...

    (Persze gyűjtögető típus vagyok. ;-D)

    VálaszTörlés