2012. augusztus 13., hétfő

Megint ezek a csüngő virágok (35.)

Annyira egyszerű, ugyanakkor mindenki dicséri, szóval érdemes évente egyszer-kétszer meghorgolni egy változatot ezekből a lógó virágos sálakból. Tavaly egy ilyet készítettem, azelőtt meg ezt. Mind a három kicsit más. A barnásat úgy készítettem, hogy a lógók a sorok részei és a rövid oldallal párhuzamosan nőtt a sál, a kéknél a hosszú oldalhoz képest nagyimintával növesztettem a sálat és utólag horgoltam rá a csüngőket. Ennél a mostaninál meg a rövid oldaltól indulva kétráhajtásos pálcákkal és láncszemekkel készítettem először egy hosszú rácsot, aztán a legvégén jöttek a virágok, spirálok, levelek- minta és szabály nélkül, csak úgy.

A Barkás találkozón szombaton valaki rákérdezett a fonalra, és utólag kiderült, hogy félrevezető választ adtam. Tehát Lana Grossa Meilenweit zoknifonal, ez a helyes válasz :) A sál még egy fél gombolyagnyi fonalat sem fogyasztott, csak a lajbi maradékát és még vagy 5 méternyit használtam fel a következő gombolyagból, mely egyben az utolsó is. Kendő lesz belőle, csak még az nem világos, hogy a Zazálea új dizájnja (ha majd megjelenik és feltéve, hogy meg tudom csinálni) vagy valami horgolt.

5 megjegyzés:

  1. Bírom ezt a sálat, már a régiek is tetszettek. Sőt, egyszer hozzá is fogtam.
    Zazi lyukacsos kendőjére gondolsz? Az nagyon könnyű kis minta.
    http://www.ravelry.com/patterns/library/simplicity-triangle-shawl
    Ennek a kendőnek a teste is az a minta. Meg tudod csinálni!!

    VálaszTörlés
  2. szuper:) van valahol leírás hozzá?:) megpróbálkoznék vele;)
    Örülök, hogy sikerült személyesen is megismerni Téged a barka talin;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A háló mintája: kezdő láncszemsorra 1 2rhp 2 lsz, alatta 2 lsz kihagy. Ez ismétlődik, a sor végén mindig 2rhp van, a sor elején helyette 4 lsz áll. Ebből készítesz tetszőleges széles és hosszú sálat. A lógók pedig teljesen szabadon, ahogy épp eszembe jutottak :)

      Törlés
  3. köszi a leírást:) de bevallom nekem pont a lógók okozzák a fejtörést:D ilyet találtam, ami talán hasonló: http://www.garnstudio.com/lang/us/pattern.php?id=3455&lang=us majd kipróbálom;)

    VálaszTörlés
  4. Igen, ez a sal volt mindennek a kiindulopontja. UGyan pont ugyanezt sosem csinaltam meg, de az elso otlet innen jott meg anno. A spiralt ugy tudod horgolni, hogy egy lancszemsor minden lancszemebe 3 erhp-t oltesz. Magatol begondorodik. A levelnel meg fokozatosan noveled majd csokkented az oltesek meretet pl: rp, 2 erhfp, 3 erhp, 1 krhp, 2 erhp, 1 erhfp, 2 rp.

    VálaszTörlés