2015. január 23., péntek

Mandarinos pohárkrém





A jolly joker mascarponekrémemről már írtam egy szülinapi torta kapcsán, de mert jobban szeretem, mint amennyi szülinapot ünneplünk egy évben, más formában is igyekszem az asztalra tenni. A pohárkrém elég hálás műfaj, amikor sütni nincs kedvem, mégis édességet óhajt a család, öt perc alatt elkészíthető. A mandarinos változattal még arra is rá lehet venni a gyerekeket, hogy gyümölcsöt fogyasszanak, noha az egészséges.
Négy személyre négy mandarin (ha kevesebb van, akkor a rendelkezésre álló mennyiséget osztjuk négy részre), egy 500 grammos mascarpone, 1 dl tejszín, 10 deka porcukor vagy finom kristálycukor, egy mokkáskanál fahéj és 12 darab vajas keksz vagy hasonló mennyiségű mézeskalács szükséges.
A mandarint meghámozzuk. A kekszet apróra vágjuk vagy durvára morzsoljuk. A mascarponét a cukorral, fahéjjal és tejszínnel felverjük.
A poharakba rétegezzük az egyes hozzávalókat: először néhány gerezd mandarint, aztán némi krémet, aztán a keksz/mézessüti morzsáját, majd megint krémet, mandarint, morzsát, végül a krém maradékát. A tetejét néhány mandaringerezddel díszítjük. Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Elolvastam a szülinapi tortás bejegyzésed is. Mivel épp zsúrt tartunk szombaton, nagyon jól jött. Azt hiszem én most a franciás (fahéjas almás) verziót választom poharakban, ha az ünnepelt is belemegy. Köszönöm az ötletet és a receptet!
    (Múlt héten vettem mascarponét "jó lesz valamire" alapon.)

    VálaszTörlés