2012. október 22., hétfő

Hagymaleves light

Szeretem a hagymalevest, csak az a bajom vele, hogy a legtöbb recept szerint tengernyi tejszín kell hozzá. Nem mintha dogmatikus fogyókúrázó lennék, de ha már egyszer ott vár ebéd után a kiváló kávés süti, akkor valahol mégiscsak ellensúlyozni kell. Így aztán kipróbáltam, milyen, ha csak hagyma van a hagymalevesben.

Személyenként 30 cm póréhagymát karikára vágtam és szintén fejenként számított 2,5 deci zöldség alaplében kb. 15-20 percig főztem. A levesbetét ezúttal némi pecorino-forgács volt, de helyettesíthető bármilyen sajttal, ami nem nyúlósan olvad. Amilyen szimplán hangzik, annyira finom.

Hamarosan azt is elmesélem, melyik volt az a bizonyos kávés süti, amely kedvéért lemondtam a tejszínes hagymalevesről.

4 megjegyzés:

  1. Szia, az én hagymalevesemben nincs tejszín:
    kb. 750 gramm vöröshagymát alaposan megpárolok kb. 5o gramm vajon. Megvárom, amíg a hagyma félig puha lesz, felöntöm annyi húslevessel (vagy vízzel, ha nincs más), hogy éppen ellepje a hagymát és addig fözöm, amíg a hagyma teljesen puha nem lesz. Sózom, borsozom, reszelt ementáli sajttal és pirítóssal tálalom. Fontos, hogy vajat használjunk, attól nagyon finom íze lesz a hagymának. Csináltam régebben margarinnal és olajjal is, úgy nem olyan finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez végülis hasonló. Kipróbálom majd vöröshagymával is, köszi!

      Törlés
    2. Én sokszor csináltam úgy hagyma levest, hogy csak összeturmixoltam a cuccot, attól lett krémes, nem a tejszíntől. Opcionálisan tejföllel is lehet, szerintem nem kell bele olyan őrült sok.

      Törlés
    3. mi sem használunk tejszínt hozzá, így most már kíváncsi vagyok egy olyan receptre amiben igen :D

      Törlés